Abg Ngah WeDDing

Assalamualaikum..harini aku nak berkongsi sedikit rasa dengan semua tentang majlis perkahwinan abg ngah aku. Setelah hampir 6 tahun ( rasanyala) family aku tak da apa-apa majlis wedding..dan begitu excitednya satu family ingin menyambut ahli baru..dan buat pengetahuan semua tema wedding berwarna merah..RED ITS HOT...

letih tu of course rasa sebab dah lama tak buat majlis wedding macam ni...tapi tak la seletih zaman dulu..skang semua buffet ja...tapi orang cakap waktu-waktu macam ni la kita berpeluang berkumpul beramai-ramai dengan saudara mara. Tapi sebenarnya seronok sangat dapat berkumpul dengan cousin-cousin yang bila ada kenduri macam ni ja baru boleh jumpa..bergurau senda,gelak ketawa..

tetamu yang hadir hampir 2000 orang..mak aiii bapak pnya lotih aku jadik assistant bapak aku (tolong bagi cenderahati) ..but the end (tak sampai the end pon..half end ) aku cabut lari dan meninggalkan cousin aku and my adik ganti dengan alasan " alaaa tolongla adik..nanti aku meh balik..kawan-kawan aku ramai tu".ahakzzz..nasibla kawan-kawan aku yang datang pon dua tiga kerat ja...aku punya buat-buat DIVA and buat-buat sibok sampai aku lupa nak makan bubur caca mak biah buat..rugi ja...majlis dimulakan pada pukul 11 dengan bacaan tahlil dari orang surau, dan majlis bermula pukul 12 tengah hari sampai 5 petang..tapi rumah kampung kan ..sampai pukul 6 7 8 9 pon ada orang datang lagi...tak apa..bukan selalu...

Pengantin tiba tepat pukul 2..tak kot..lebih kot..dan diiringi paluan kompang melauli CD saja..wakaka..zaman moden kot skang...tak payah panggil orang main kompang..just press the button...EASY...selepas itu persembahan tarian zapin dari penari zapin yang cilik-cilik belaka waktu makan beradab..bukan makan biadab yaa....tapi aku kan belagak DIVA waktu tu sampai budak-budak ni berjoget pon aku tak sempat tengok...


tapi sebenarnya satu kerugian yang teramat sebab aku tak tangkap gambar banyak-banyak sebab handset aku yang canggih tu bateri kong...arggghhh...jadi hanya gambo0gambo ni ja yang ada....

adik ,a.ngah .kakak, k.eja (k.ipar baru ),kak wa so mana aku..aku kan tengah sibok belagak DIVA


sepupu sepapat yang dirindui.sini pon aku takda..sebab tengah berlagak DIVA lagi..cuma ibu mngandung yang sorang kat tepi  tu ja memanjang.....

im coming//hihip kAPTEN..dua tiga kerat member-member aku yang sampai...see the hand semua..MERAH youu
kawan-kawan skul...9 tahun dah kami berkawan...dari budak-budak sampai dah boleh jadi mak budak..
cousin aku ada msalah parkinson...tu gambar ni FIbRate....
huisshhh messtiiii...penat kot mesin guna blender..tak adanya inai tumbuk or giling-giling dah..skang blender ja...
 masa-masa kenduri ni waktu yang dinantikan ialah waktu malam..mengapa,kenapa dan bagaimana kerana..jeng..jeng..jeng

waaa..ikot hati aku nak sonGlAp ja..tapi iman masih di dada..haha

                  dua hari selepas wedding..abah belanja..ikan bakar...ayuhhh..kito bakooooo...

selesai sudah..doa aku..abg ngah adalah abg yang terbaek,penyayang,sporting,..jadi k.ngah harap abg ngah bahagia sampai ke akhir hayat andbagi baby banyak-banyak ;)...

THE LAST ONE...

                                                muka aku paling hottttttttttttttttttttttttttttttttttt....

harapan /:::..kawen nanti nak buat dekat dewan ja..tak lotih..hahaha....

No comments: